Efendim malumunuz yaş ilerledikçe insanın oyunlara kendini kaptırması gitgide zorlaşıyor İşten okuldan sorumluluk sahibi olduğunuz Escort Erenköy yerlerden yorgun argın geliyorsunuz baş aslında duman olmuş biraz oturup oyun oynayayım diyorsunuz Açıyorsunuz bir RYO ana misyon neydi ben bu yan vazifelerde ne yapmıştım ya hangi yetenekleri geliştirmeye karar içerenköy escort vermiştim ki falan filan diye düşünürken bir bakıyorsunuz Saat gece 1 Söylene söylene yatağa giriyorsunuz ve sonsuz döngüdeki yerinizi alıyorsunuz
İşte ben bu yüzden roguelike çeşidini çok seviyorum Başınızı rahatlatmak Tuzla escort bayan için oyunu açıp iki çeşit çaktıktan sonra oyunu kapatmak sahiden çok kolay Hatta elinizi biraz alıştırdıktan ve birkaç saat gömüp kas hafızasını oturttuktan sonra iki haftada bir açsanız bile çabucak geri adapte oluveriyorsunuz Lakin roguelike oyunlarda da önemli bir çeşitlilik sorunu bulunduğu malum İşte Witchfire burada bölümdeki devasa açığı bulup sektörel pası dayanılmaz bir gole çeviriyor
Bunlar nasıl referanslar kardeşim
Oyunun imalcisi The Astronauts u incelediğinizde Witchfire ın onların ikinci oyunu olduğunu görebilirsiniz Yaptıkları birinci oyunsa The Vanishing of Ethan Carter Gördüğünüz üzere iki oyun birbirine baş başa zıt Fakat şöyle bir durum var Grup 12 şahıstan oluşuyor ve grubun bir kısmı da Painkiller ve Bulletstorm un ardındaki beyinler Yani referansları epeyce tuhaf ve sağlam
12 kişiyi duyup Hımmm indie yani demek yanlışsız değil fakat Arkadaşlar oyun bildiğiniz AAA kalitesinde birinci sınıf bir aksiyon oyunu Grafiklerden mekaniklere kısım dizaynından düşman çeşitliliğine her şey oyun Erken Erişim de olmasına karşın buram buram kalite kokuyor merak etmeyin
Roguelike FPS olur mu hiç
Vallahi de billahi de olurmuş hem de çok hoş olurmuş Oyun temel yapısı itibariyle roguelike bir FPS Lakin içeriğinde çok daha farklı tatlar da almak mümkün Oyunun öykündüğü üç temel ilham perisi belirt deseniz Doom Dark Souls ve Painkiller derim Düşünün yani
Oyunun temel mantığı şu Dünyanın belirli bölgelerinde Witch denen yaratıklar karar sürmekte Witch leri Soulsborne boss ları üzere düşünebilirsiniz Dizaynları da misal çünkü Bu bölgelerde bunların haricinde birçok tehlikeli mahlukat da mevcut Biz de Papa tarafından görevlendirilen bir cadı avcısını oynatıyoruz Görevimizse kestirim edebileceğiniz üzere bu bölgeleri tehlikelerden arındırmak ve tüm Witch leri yok etmek Gördüğünüz üzere senaryo bakımından oyunun pek bir numarası yok Aslında bu türlü olması da mantıklı zira oyunun bu alanda bir argümanı da yok Tüm tez oynanışta ve Witchfire bu tezin altından hakkıyla kalkmasını becerebiliyor
Oyunu açtığımızda bizi karargahımız karşılıyor Burada çeşitli iksirler oluşturabiliyor envanterimizi denetim edebiliyor kazandığımız puanlarla yeteneklerimizi geliştirebiliyor ve kendimizi konutumuzda hissediyoruz Karargahımızın ortasında bulunan portaldan da Witch egemenliği olan bölgelere ışınlanabiliyoruz
Bir Tur Daha
Witch lerin karar sürdüğü bölgelere ışınlandığımızda klasik roguelike çeşidi mantığı başlıyor Şimdilik ışınlanabildiğimiz sırf iki bölge var Ancak gelecekte en az dört bölgeye daha gidebileceğimizi bu portaldan görebiliyoruz İlgili bölgeye gidince bizi bölgenin bir haritası karşılıyor Haritada değerli konular işaretli durumda Nereler tehlikeli nereler çok tehlikeli nereler ÇOOOK tehlikeli nerelerde hazineler bulabiliriz nerelerden karargahımıza geri dönebiliriz Witch nerede bulunuyor Ve bölge haritası değişmese de haritadaki yaratık ve hazine yerleşimleri her çeşitte yer değiştiriyor Bu da her çeşitte farklı stratejiler geliştirmenizi sağlıyor
Aslında oyunun klasik roguelike mantığından ayrılıp biraz daha Soulsborne lara sırtını yasladığı konu da burada Oyunda en büyük gelişimi sağlayan puanlar öldüğümüzde üzerimizden düşüyor Yani gelişmek güçlenmek ve nihayetinde Witch i yenmek istiyorsak bu puanları toplayıp ortalık uygunca karışmadan karargahımıza dönmek zorundayız Mevt roguelike oyunlarda daima büyük bir cezadır ancak burada nitekim çok can sıkıcı hale gelebiliyor Kusursuz giden bir tıpta karargahınıza geri dönmeyi başaramazsanız yaptığınız her şey boşa gidiveriyor Bu da oyunun gerilim ve zorluk düzeyini cart diye üst çekiyor
Zorluk demişken Oyun güç arkadaşlar Hakikaten güç Ve bir zorluk düzeyi ayarı yok Tanıdık geldi değil mi Birinci bir saatte oyunu silmek ve bir daha yüklememek hakikaten çok kolay Ancak biraz sabrederseniz oyun o denli bir açılıyor ki Birkaç saat sonra YARIN İŞ VAR BİLİYORUM ANCAK BİR CİNS DAHA ATIYORUM VE HEPİNİZİ MAHVEDİYORUM OĞLUM diye dişlerinizi sıkarak hırsla ve keyifle oyuna kilitlenebilirsiniz ki ben bu hisleri en son Hades te yaşadığımı hatırlıyorum
Bu ortada düşmanlardan kaçınma mekaniklerini öğrenmek de hakikaten güç Sağa sola uçmak zıplamak darbelerden kaçınmak pek kolay değil lakin bu işi bir kere öğrendiniz mi zehir damarlarınıza giriyor ve oyun kalitesini belirli etmeye başlıyor
Şeytan tokatlamak bizde baba mesleği
Gelelim aksiyon kısmına Oyunun çatışma dinamikleri hayli tatmin edici Vuruş hissiyatı harikaya yakın Steampunk vari bir atmosferde türlü türlü şeytani varlığı birçok farklı silahla madara edebiliyoruz Tabancadan pompalı tüfeğe sniperdan taramalı tüfeğe birçok alternatifimiz var Her birinin farklı avantaj ve dezavantajları olsa da hepsini kullanmanın keyfi çok başka Doom klasmanına yakın bir çatışma keyfi var varın siz düşünün
Şimdi bir de bunların üzerine büyüleri ekleyin Silahlarımızın yanında hafif ve ağır olmak üzere iki büyü tipini etkin olarak kullanabiliyoruz Bunlar düşmanı sersemlet düşmanı dondur minvalinde tesirler doğursa da klişe büyüler değil Örneğin bir büyü belirlediğimiz bir alanda dev bir çan oluşturuyor ve o çana her ateş ettiğinizde düşmanlar çan sesi yüzünden sersemliyor Yani grup yaratıcılığını bu alanda dahi göstermiş
Silahlarınızı ve büyülerinizi geliştirmenin yolu onları kullanarak çeşitli başarımları yerine getirmekten geçiyor Böylelikle silahları tekrar tekrar oynamak için elinizde hoş de bir münasebet oluyor Ekipmanınız kullandıkça değişiyor ve gelişiyor bu sayede mekanikler de siz oynadıkça farklı biçimlere bürünebiliyor
Bir de Erken Erişim gerçeği var ama
Malumunuz oyun Erken Erişim de Bu yüzden İçerik yetersiz hede hödö diye mızırdanmak istemiyorum fakat hakikaten de içerik birazcık kıt yahu İki tane pek büyük haritaya erişebiliyoruz yanlışsız Fakat iki Witch i de yendikten sonra oyun sizce de biraz anlamsızlaşmayacak mı Bence tam sürüme geçtiğinde de oyunun temel maksadı tüm Witch leri yenmek olacak Erken Erişim içeriği bu yüzden biraz çabuk tüketilebilir üzere geliyor bana Olağan burada keramet yeniden yapımcıda bakarsınız çatır çatır yeni harita gelip durur İşte o vakit oyun sahiden apayrı bir boyuta evirilebilir
Harita sayısının azlığı dışında oyunda içeriğe dair bir kıtlık olmadığını da belirtmek gerek Düşman çeşitliliği epeyce fazla her düşman tipinin kendine has taktiksel taarruzları ve mekanikleri var Silah ve büyüler aslında kâfi çeşitlilikte Karakter gelişimi de pek başarılı Hatta çeşitlilik konusunda şöyle küçük bir taban not bile var Siz güçlendikçe harita da güçleniyor Yani düzey atladığınızda sevinmeyin harita da bir çeşit düzey atlıyor Karşınıza farklı sorunlar farklı yaratıklar farklı konular çıkmaya başlıyor Yani oyun sizi şimdiki tutmak ve Bak sen daha şunu görmedin ama demek için elinden geleni yapıp duruyor
Fakat oyun yer yer teknik olarak da Erken Erişim de olduğunu hissettiriyor Ki oyuna dair en gıcık olduğum konu da burada baş gösteriyor Yahu siz bu oyunu 2017 de duyurmuşsunuz yıllardır imal sürecindesiniz Oyundaki çakılmaları oyundan atmaları çeşitli büyük yanlışları nasıl gideremezsiniz Oyunun birinci günlerinde karargahtan ayrılamıyordum bile oyun çakılıp duruyordu Sonrasında da bu çakılmaların sayısı azalsa da sona ermedi Oğlum dua edin Erken Erişim desiniz Ağzımı rahat rahat açamıyorum onun için Ancak yiğidi öldürsek de hakkını verelim üretimci daima yamalar yayınlayarak bu durumu önemli manada gidermeye çabalıyor Birinci gününden beri oyunu oynayan biri olarak yapımcının oyunun ardında olduğunu ve bu işe tutkuyla bağlı olduklarını rahatlıkla gözlemleyebiliyorum
Ayrıca bu çakılma muhabbetleri haricinde oyunun teknik olarak epeyce sorunsuz olduğunu da söyleyebilirim Optimizasyon çok başarılı Ufak tefek buglar da siz bu incelemeyi okuduğunuz sırada neredeyse yok olma noktasına gelmiş durumda Şu fatal error muhabbetlerini de tam çözerlerse geleceği çok parlak nitekim
Sağ ol canım ya ben övdüm de geldim
Gördüğünüz üzere övgü üzerine övgü döşüyorum ve kendimi durduramıyorum Zira elimizde mükemmel bir potansiyel barındıran acayip bir Erken Erişim oyunu var Oynanış inanılmaz keyifli harita düşman ve sanat dizaynları çok başarılı grafikleri çok düzgün ve çabucak her bakımdan çok pak bir oyun var elimizde Şayet bu istikrarı sürdürüp teknik sorunları büsbütün çözüp yeteri kadar harita ekleyebilirlerse elimizde gerçek bir başyapıt olabilir ona nazaran kendinizi hazırlayın
Artılar
- Muhteşem oynanış
- Başarılı grafikler
- Sanat tasarımı
- Optimizasyon
- Düşman ve silah çeşitliliği
- Farklı cinsleri tek potada eritmesi
- Karakter geliştikçe oyunun da gelişmesi
- Birçok mevzuda Erken Erişim olduğunu hissettirmemesi
Eksiler
- Oyunun zırt pırt yanılgı vermesi
- Harita sayısındaki yetersizlik
- Senaryonun yüzeyselliği
Son Karar Geçmişte Painkiller serisinin sizde yeri başkaysa o boşluğu doldurmaya hazır olun Epeyce keyifli ve yaratıcı bir konsepte sahip mükemmel bir oyun bizleri bekliyor Tek eksiği içerik o da gelecekte olur güya be