Cumartesi, Mayıs 18, 2024

Röportaj – Yerli Yapım Unawake’in Geliştirici Ekibiyle Konuştuk

Önümüzdeki aylarda çıkacak oyunların demolarıyla arz ı endam edip eteklerindeki tüm taşları döktüğü Steam Next Kartal Escort Fest bu sene biz Türk oyuncular için ekstra civcivli geçti Bir yandan Enis Kirazoğlu ve takımının merakla beklenen oyunu Anomaly Agent birinci demosuyla çıktı karşımıza Öteki köşede de bir müddettir Maltepe Escort takibimizde olan bir öteki Türk oyunu Unawake vardı Üstelik o da tekrar yakından tanıdığımız bir isimin ellerinden İsmail Kemal Çiftçioğlu tarafından geliştiriliyor

Nefesini boğulmadan tutmakta usta olan uzun soluklu okurlarımız Anadolu Yakası Escort kendisini Voidrunner isimli birinci oyunundan hatırlayacaktır Hatta hafızası daha keskin olan kimileriniz Tuncay Çakmanus la bir arada çevirdiği Eski Dünyanın Orduları isimli kısa sinemasından de anımsayabilir kendisini

İsmail Bey le istanbul Escort bundan tam 8 sene evvel Hitit motifleri içeren uçuş refleks oyunu Voidrunner için bir röportaj yapmıştık Artık de birebir tarifeyi Unawake için uygulayalım dedik Sağ olsun o da teklifimizi geri çevirmedi Lafı fazla uzatıp canınızı daha fazla sıkmadan çabucak röportaja geçiyorum

Öncelikle röportaj teklifimizi kabul ettiğiniz için teşekkürler İsmail Beyefendi Dilerseniz vakit kaybetmeden sorulara ışınlanalım Bize biraz yeni oyununuz Unawake in konusundan ve tipinden bahseder misiniz Nedir Unawake

Unawake birinci kişi bakış açısından büsbütün yakın dövüş silahlarıyla oynanan bir aksiyon rol yapma oyunudur Unawake aslında yıllar evvel senaryo tabanlı bir walking sim yürüme simülasyonu olarak düşündüğüm bir konseptti 2021 de Avrupa daki Unreal kullanan üreticilerin katılabildiği WN Dev Contest müsabakasında Epic Games in seçimiyle En Güzel Oyun mükafatını alan bir konsept projemiz vardı Bu projenin oynanış özellikleri ile o devirde ismi Unawakens yani Uyanamayanlar olan öykümü birleştirerek Unawake yaptık

Cennet ve Cehennem in savaşını mevzu alan çok sayıda eser ve tekrar çok sayıda oyun var Unawake i benzerlerinden ayıracak şey nedir sizce Öyküyü yazarken nelerden ilham aldığınızı merak ediyoruz

Hikâyeyi yazarken apokrif olarak tanımlanan Enok Kitabı üzere enteresan yapıtlardan ve bu şekil yapıtlardaki olayların Sümer Akkad üzere antik medeniyetlerin mitoloji haline gelen tarih ve kültürlerine olan irtibatlarından esinlendim Öykümüzün kaynağı bizim dünyamızdaki mitlerden geliyor Orta dünya yahut konsept olarak bize yakın olduğu için söylüyorum Diablo üzere dünyamızdan farklı bir fantezi cihanımız yok Özgün öykü esasen gizemli Tarsus hafriyatında başlıyordu ve çağdaş bir Nuh öyküsü olarak devam ediyordu Yıllar geçip Unawake olarak projemizi yaparken hem bütçesel hem de oynanış sistemlerimiz hasebiyle kıssa değişikliğe uğradı lakin özü yeniden tıpkı kaldı Öykümüzde düşmüş melekler birinci insan medeniyetinin başına gelenler ve âlemler ortasında yaşanan gizemli olayların insanoğluna tesirleri var Bu açıdan klasik bir Cennetle Cehennem savaştadır iblisler dünyaya akmıştır ve artık sen de bu dünyayı kurtaracaksın üzere bir öykümüz yok Zati bu öyküyü daha sonra bir kısa hikaye olarak başka öykülerimle birlikte kitaplaştırmayı düşünüyorum

Peki kaç cengâver çalışıyor bu projenin üstünde Grubunuz kaç şahıstan oluşuyor yani Kimler hangi kısımlardan sorumlu Bahar Baziki hanımefendi hâlâ sizlerle mi

Ekibimiz üç kişi Bahar doğal hâlâ bizimle çünkü kendisi ortağım ve şirketimizin benim zerre ilgilenmediğim anlamadığım ve anlamak da istemediğim bürokratik mali ve başka sıkıcı ıvır zıvırlarıyla uğraşıyor iş dünyasında bizi temsil ediyor Ben de grubumuzun öbür üyesi bedelli programcı dostumuz Fazilet ile birlikte projemize tam olarak yoğunlaşabiliyorum Erdem in sonra değineceğim büsbütün kendi tasarımı kusursuz altyapı sistemleri sayesinde o tarafı büsbütün kendisine teslim ederek hayalimdeki kıssaları ve dizaynları gerçeğe dönüştürmekle uğraşabiliyorum

Siz sormadan ben söyleyeyim bu kadar az bireyle bu oyunu nasıl yapıyoruz Birinci oyunumuz Voidrunner dan sonra yaklaşık üç yılımızı C programlama lisanı tabanlı akıllı sistemlere harcadık Aslında bayağı AR GE yaptık Bu sayede şu anda ortalama bir oyun grubunun daha fazla bireyle çok daha uzun müddette yapabileceği bir şeyi biz neredeyse 6 7 kat daha kısa müddette ve bu kadar bireyle yapabiliyoruz Tüm sistemlerimiz kod tabanlı ve bize ilişkin Bu bahiste 2020 de Epic Games ten ikinci Epic Megagrants ödülümüzü kazandık esasen Gereksinim olduğunda çeşitli devirlerde hür olarak hem oyun hem de animasyon dalından çeşitli dizayncı arkadaşlarımızla da çalıştık lakin son projemizde buna hiç muhtaçlık duymadık

Kalan her şey bende Kısım tasarımı senaryo ses müzik vs Tasarım açısından sinema animasyon sanayisinde dizayncı ve görsel efekt direktörü olarak çalıştığım 16 yıllık tecrübenin ekmeğini yiyorum Çok süratli bir halde tasarımı yapıp sistemlerimize entegre edebiliyorum

Oyunun varsayımı uzunluğu nasıl olacak pekala Kaç saatlik bir tecrübe sunmayı planlıyorsunuz maceraperestlere

Ana oyunun kısım dizaynına geçtiğimiz için çok rahat bir biçimde uzunluğu hesap edebiliyoruz Şu anda tüm haritayı oynamak yaklaşık 20 22 saat sürecek üzere görünüyor Olağan Diablo üzere devamlı oynanan bir yapıya sahip olduğumuz için hayli güzel ve kâfi bir müddet olduğunu düşünüyorum Tasarımlarımızda procedural denen otomatik sistemlerle yapılan yerler yok Starfield üzere Her taşı toprağı el emeği göz ışığı oyunculara görkemli bir tecrübe yaşatmasına dikkat ederek özel olarak tasarlıyorum

Next Fest etkinliğinden aldığınız geri dönüşler nasıl Çoğunluk savaş sisteminin biraz daha geliştirilmesi gerektiği konusunda hemfikir üzere görünüyor Bu tıp yorumlar ve geri dönüşler sizi nasıl etkiliyor Olumsuz yahut aykırı bir geri bildirim alınca yanıt vermeden evvel içinizden 10 a kadar sayıyor musunuz

Kesinlikle hayır 8 yıl evvel üzülürdük doğal lakin artık bu kadar sene üretici ve oyuncu bakış açısının çok farklı olduğunu öğrendiğimiz için yorumları çok rahat tahlil edebiliyoruz Mesela bir oyuncu Savaş mekaniği rezalet nasıl bu türlü bir çöpü yapabildiniz üzere bir şey yazıyor Ben ona yanıt veriyorum nasıl olmasını isterdin diye Diyor ki size vuruyorlar lakin geri ittiremiyorlar Bu mu yalnızca Bu E bunu bizim yapmamız 10 dakika Yani bu şey için koca savaş sistemini ezmek çok abartı değil mi İşte anlatmak istediğim bu Oyuncular istedikleri şeylerin üreticiler tarafından ne kadar kısa yahut uzun müddette yapılabildiğini bilmediklerinden oynadıkları şeyin biz Alfa sürüm de desek daha çıkmasına var da desek final üzere algılıyor ve reaksiyon gösteriyorlar Biz ise sonlanmadan bu yansıları tahlil edip oynanışımızı daha ne kadar geliştirebiliriz ona bakıyoruz O yüzden negatif hiçbir yoruma mazeretler üretmiyor onları güzelce tahlil ediyoruz

Bir de sinema dönemlerimden kalan bir özelliğimdir Bahar da öyledir mesela negatif yorumları her vakit çok kıymetli buluruz Zira bizim bir halde gözden kaçırdığımız unuttuğumuz şeyleri ortaya çıkarırlar Örnekte belirttiğim geri itme knockback özelliği üzere Bu özelliği okçularımıza koyduk mesela ve çok beğenildi Olağan düşmanlara da ekleyip test edeceğiz bu yorumdan sonra

Genel olarak yorumların hayli âlâ olduğunu söylemeliyim Twitch te mükemmel yayınlar gördük Oyuncular birinci başta biraz bocaladı zira bu oyun ne Skyrim ne Dark Souls ne de God of War Doom üzere oynanan bir Diablo aslında Bu türlü bir oyun sanırım daha evvel hiç olmadı Çünkü olsaydı ben hastası olurdum Elbette Dark Messiah a yahut oynanışı benziyor diye Warhammer Vermintide a benzetenler oldu lakin katiyetle bizim oyunumuz şuna benziyor diyebileceğim bir imal değil Oynanışımız hakikaten Doomvari ve süratli sistemlerimiz ise daha çok Diablo II üzere

Şu anda oyuna olan geri dönüşler konusunda çok keyifli olduğumuzu söyleyebilirim Aslında Steam Next Fest te Action RPG kolunda en tanınan 10 içerisindeyiz şu anda Buradan genç oyun üretici arkadaşlarıma da belirtmek isterim oyunlarına yapılan negatif yorumlar onların şevkini kırmasın Yorumlar genelde beğenenlerden çok beğenmeyenlerden oluşur En son siz hangi sevdiğiniz oyuna Steam de inceleme yazdınız mesela Daha çok sizi kızdıran oyunlara yorum yaparsınız zira hıncınızı almak istersiniz Oyunlarda da böyledir konutunuza yemek sipariş ettiğiniz servislerde de böyledir Değerli olan bu yorumları güzelce tahlil edip ömrünüzden ömür harcadığınız biricik projenizi daha düzgün bir düzeye çıkarmaktır