Motion blur ya da Türkçe ismiyle hareket bulanıklaştırma ekseriyetle daha oyuna birinci girişimizde kapattığımız bir Anadolu Yakası Escort grafik ayarı Birçoğumuz bunu sevmiyor olmasına karşın oyunlarda varsayılan ayarlarda açık olarak tanımlanması bir tezatlık içeriyor Neden biz sevmiyorsak oyun firmaları onları açıyor Geliştiriciler bizim görmediğimiz neyi görüyor
Öncelikle tarif Kartal Escort Motion Blur fotoğraflarda ve sinemalarda kameranın sahneyi istenen süratte yakalayamaması üzerine ortaya çıkan doğal bir sonuç Bu sonucu gerçek hayatta da elimizi süratli bir formda sallayarak gözlemleyebiliriz zira insan gözü Maltepe Escort bu hareketin suratını algılayacak bir yapıda değil İşte bu doğal bozulma sonrası dijital içeriklerde motion blur’dan ya yüksek süratli kameralarla kaçınılmaya çalışılıyor ki bunu Formula 1 yayınlarında ve The Slow Kurtköy Escort Mo Guys üzere YouTube kanallarında görüyoruz ya da izleyicinin odağı öteki yere verilmeye çalışılıyor
Video oyunları da yıllardır gerçekçi gözükmek için türlü türlü grafik hilelerine başvuruyor Motion blur için ise Pendik Escort bu çalışmalar PlayStation 2 devrine kadar dayanıyor Lakin o vaktin geliştiricileri duruma nazaran nesne bazlı bulanıklaştırma yapamadığı için ortaya hiç iç açıcı sonuçlar çıkartmadı Bu da bilhassa o devirleri görmüş oyuncular için Motion Blur hakkında ön yargı oluşturdu
GTA Vice City ve tüm ekranı bulanıklaştıran Motion Blur efekti Kaynak Digital Foundry
Yıllar ilerledikçe oyun geliştiricilerinin eli kuvvetlendi ve farklı teknikler kullanılabilmeye başlandı Bunların en kıymetlileri piksel kimi bulanıklaştırma ve az evvel ismini andığım nesne bazlı bulanıklaştırma Tüm sahneye blur filtresi atmak yerine yalnızca hareket suratı en çok olan nesneler ve onun muhakkak yerlerini bulanıklaştırmak mümkün oldu Böylelikle biz mi hipermetropuz yoksa oyun mu bulanık anlamak daha kolaylaştı
Obje bazlı bulanıklaştırma Kaynak Digital Foundry
Ancak bu noktada da geliştiriciler bulanıklaştırmayı daha farklı bir emel için kullanmaya başladı Zira görünen o ki şayet bir obje belli bir düzeyde bulanıksa insan gözü onu daha gerçekçi üzere hissediyor Yani göz görmek istediğini görüyormuş üzere yapıyor Bu yanılmasa bilhassa son birkaç nesildir gerçekçi görseller üzerine reklam yapan birçok oyun için değerli bir koz haline geldi Ve sahnenin en uzağında statik duran dağlar taşlar bile bulanıklaştrıldı bulanıklaştırılıyor
Artık bu noktada iş geliştiricilerin vizyonuna ve yeteneğine kalıyor Zira palavra yok gerçek kullanıldığında Motion Blur ziyandan çok yarar sağlayabiliyor Bunun en hoş örneklerini yarış oyunlarında görmek mümkün Bulanıklaştırma ne kadar artarsa o kadar süratli gidiyormuşuz üzere hissediyoruz Fakat dikkat bulanıklaştırma araç üzerinde değil daha çok yanlarından geçtiğimiz meskenlerde ağaçlarda ve pistte olmalı Bir öteki örnek de ultra realistik gözüken Unrecord için verilebilir Artık oyun gerçeğe o kadar yakın bir görsellik sunuyor ki Motion Blur kullanmamak oyunu daha az gerçekçi göstermeye başlıyor
Unrecord ekran imajı Soba borusuna ve ekranın sol tarafında kalan kapıya dikkat
Görünen o ki Motion Blur hayatımızda yer almaya devam edecek Aslında yerinde kullanıldığında pek de yararlı olan bu grafik tekniğinin birden fazla vakit göze hitap etmemesi oyun firmaları için çok da değerli değil belirli ki Zira onlar oyun birinci görüldüğündeki ana daha çok odaklanıyorlar Her ne kadar oyunun ismine nazaran değişse de bu durumu önemsemeyen bir tüketici küme da var işte Neyse ki artık grafik ayarlarında çok fazla seçenek var da bunu kapatmak mümkün Resident Evil 4 Remake selam olsun sana da hani birinci çıktığında bu ayarı eklememiştin