Tam 24 yıl Counter Strike efsanesi tam 24 yıldır bizimle Mütevazi başlangıcından 1 milyonu aşan Bostancı Escort eş vakitli oyuncu sayılarına kadar CS in attığı her adımı sizler için derlemek istedik CS2 ile birlikte sizlerle geçmişe yanlışsız seyahate çıkacak ve 24 yıllık tarihin ayrıntılarına yakından bakacağız
Orijinal Göztepe Escort Counter Strike
Aslında Counter Strike ın öyküsü bir tutku ile ortaya çıkıyor Minh Gooseman Le ve Jess Cliffe Half Life ın GoldSRC motorunu kullanarak bir oyun oluşturmak istiyor Yaklaşık bir Kadıköy Escort ay boyunca bu oyun üzerinde çalışan ikili Counter Strike için bir websitesi kurarak oyunu birinci beta sürecine sokuyor
Oyunun birinci günleri kolay geçmiyor elbette İkilinin verdiği röportajlarda sık sık oyuncuların katkılarından bahsettiğini duyabiliyorsunuz Hakikaten de oyuncular CS için kendi haritalarını üretiyor ve oyundaki çeşitliliği artırmayı başarıyorlar İşte tam da bu devirlerde CS ve kendi topluluğu ortasındaki bu fevkalade bağın oluşmaya başladığını görüyoruz
Gün geçtikçe daha fazla ilgi çekmeyi başaran CS e ise tek ilgi yalnızca oyunculardan gelmiyor
Valve oyunun beşinci betasında Gooseman ve Cliffe ikilisini bünyesine katarak çalışmalarına devam etmelerini istiyor 2000 yılında artık Valve çalışanları olan ikili de tıpkı yıl içerisinde oyunun birinci resmi versiyonunu yayınlıyor
O devirler Valve ın pazarlama departmanının başındaki Doug Lombardi CS in birinci günleri için şu sözleri kullanıyor
Evet onları yakından takip ediyorduk Oyuncu sayısı kısa müddette 8 000 e ulaşmıştı Bir sonraki hafta bu sayı 12 000 oldu Bir ay sonra 16 000 Onlarla birlikte çalışmamız gerektiğini anlamıştık
Denklem Basit
İlk Counter Strike tan beri değişmeyen tek şey oynanışın kendisi 5 er oyuncudan oluşan iki kadro kolay bir ekonomik sistem ve vazifeler Birinci günlerinde çok daha taktik FPS üzere görünen CS yıllar ilerledikçe çok daha rafine bir tecrübe sunmayı başardı
Fakat birinci günlerden beri oyunun çatışmalara gerçekçi yaklaşımı dikkat çekiyordu Örneğin silahların her biri farklı tepme biçimlerine sahipti Baştan isabet ile rakibinizi tek vuruşta öldürebiliyordunuz Lisanlara pelesenk olan headshot teriminin çıkış noktası da bu gerçekçi yapıydı
Dönemin FPS oyunlarının tersine çok daha taktiksel çok daha gerçekçi bir yapı sunan CS kısa müddette kendi profesyonellerini oluşturmaya başladı Zati CS in tarihinden bahsederken de espor arenasına değinmemek yanlış olur
İlk turnuvaların fotoğrafları beni hala heyecanlandırıyor Tüplü ekranlardan oynanan LAN turnuvaları espor sahnesinin açılmasına sebep oldu Ama efsaneyi başlatan asıl turnuva 2001 yılında düzenlenen Dreamhack olmuştu O periyotlar Cyberathlete Professional League Winter Championship olarak bilinen turnuvayı efsanevi Christopher Get Right Alesund un liderlik ettiği Ninjas in Pyjamas grubu kazanmıştı
Yol Ayrımı
CS in popülaritesi artmaya devam ettikçe devam oyunu telaffuzları de ayyuka çıkmaya başladı CS topluluğu istediği devam oyununa ise 2004 yılında kavuştu Hem de bir devam oyunu değil iki tane
İlk olarak CS Condition Zero dan bahsedelim Turtle Rock Studios ve Ritual Entertainment tarafından geliştirilen bu oyun temelinde bir tek oyunculu oyun olarak hayal edilmişti Tour of Duty isimli öykü modunu botlar ile birlikte oynayabiliyordunuz Lakin oyun ne eleştirmenlerden ne de oyunculardan düzgün notlar almayı başaramadı
Öyle ki Valve kendi kanalında yayınladığı CS öyküsünde bir kere bile Condition Zero dan bahsetmiyor
Bu öyküdeki resmi devam oyunu ise Source olarak biliniyor
Source CS tarihinde kıymetli bir kırılma noktası aslında Oyun tarihinde üzerinde bu kadar tartışılan öbür bir oyun olduğunu sanmıyorum Yepyeni Counter Strike ın remake i olarak nitelendirebileceğimiz bu yeni oyun seriyi Source motoruna taşıdı Temel mekanikleri tıpkı kalsa da oyunun çıkışında yaşadığı problemler dikkat çekmişti
Tabii bu çıkış sıkıntıları CS için bir klasik haline geldi ilerleyen yıllarda
1 6 vs CSS
CS hakkında bilmeniz gereken en değerli şey oyunun topluluk ile birlikte hareket ediyor oluşu Topluluk da çoklukla yeni meta lar taktikler ve stratejiler için CS in espor sahnesini yakından takip eder
Valve Source CSS ile birlikte tüm oyuncuları tek bir çatı altında toplamayı hedeflemiş olsa da bunu başaramadı CSS in beraberinde getirdiği geniş hitbox lar tepme şemaları ve bug ları oyunun tenkit oklarının gayesi olmasına sebep oldu Bu nedenle de Major olarak tanımladığımız Valve onaylı turnuvalar CS 1 6 yı kullanmaya devam etti
Bu noktada da birkaç yıl boyunca sürecek 1 6 ve CSS savaşı başlamış oldu Kimi oyuncular hala Source un daha düzgün olduğunu söylerken kimi oyuncular Source un yetenek eğrisini bozduğunu öne sürüyor
Kısacası Valve CS topluluğunu tek bir çatı altına toplamaya çalışırken her şeyin tabanına bomba döşemişti Ta ki
CS GO
CS GO hakkında söylenmemiş ne söyleyebilirim diye düşünmekten birkaç gündür aklımı yitirmiş durumdayım Rekabetçi FPS cinsinin tahminen de en yeterli temsilcisi olan oyun Valve ın da uzun müddettir hayallerinde gördüğü topluluğu birleştirme işini başarabilen tek Counter Strike olmayı başardı
Tabii ki birinci günler klasik bir CS oyunu üzere çok güç geçti Bug lar çok sıkıntılı yanıcılar haritalar hitbox lar derken yıllar yılları kovaladı 2012 yılından beri ortamızda olan CS GO hem espor arenasının hem de rekabetçi FPS tipinin yıldızı olmayı hiç bırakmadı
Son günlerinde artık 1 milyon eş vakitli oyuncu sayısını geçmeyi başaran oyun ardında mükemmel anılar bırakarak ortamızdan ayrıldı CS2 nin gelişi ile birlikte Steam kütüphanelerinden kaybolan oyun hepimizin içinde yaşamaya devam edecek